wassuuuupppppp?! - Reisverslag uit Sydney, Australië van marleen21 - WaarBenJij.nu wassuuuupppppp?! - Reisverslag uit Sydney, Australië van marleen21 - WaarBenJij.nu

wassuuuupppppp?!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg

22 September 2014 | Australië, Sydney

Week 6!!!
Wauw alweer bijna 6 weken in Sydney (aanstaande Woensdag) en still loving it!!
Ik zit op dit moment weer op het werk, en heb net pauze gehad maar die verleng ik lekker nog even 10 minuten door dit verhaaltje te schrijven. Thuis hebben we nog steeds -_-‘ geen internet en via de telefoon dit verhaal typen is niet te doen. We zouden afgelopen vrijdag ons eigen internet krijgen maar er was 1 of andere storing waardoor ze nu ineens pas 3 Oktober komen ?! We zitten ondertussen de heletijd te profiteren van de Wifi van de buren, maar gelukkig vinden ze dat niet erg 

Vorige week maandag heb ik eindelijk mijn stagebegeleidster ontmoet. Ashleigh heet ze, ze is 5 weken met vakantie geweest ( naar Europa, ha!) en we hadden dus nog geen kennis gemaakt. Ze is een hele lieve jonge vrouw en we hebben vanaf nu elke week op Dinsdag een meeting om even te horen hoe de week ging en hoe het vooruitzicht is. Ze heeft in een mail aan mijn school laten weten dat de feedback die ze over mij ontvangen heeft ‘outstanding’ was en dat ik heb bewezen dat ik waardevol ben voor het team. Dus dat was wel leuk om te lezen!

Ik heb niet heel veel spannende dingen op stage meegemaakt afgelopen week dus daar heb ik niet zoveel over te vertellen. Wel hebben we met ons team allemaal leuke dingen gepland voor aankomende maanden zoals etentjes, dus dat is wel een leuk vooruitzicht! De collega’s zijn echt leuk, hier roddelt niemand over elkaar of praat slecht over elkaar onderling. Iedereen is vriendelijk en vragen altijd hoe het met je gaat en zijn erg behulpzaam. Het Engels gaat ook steeds beter ( was even wennen in het begin om ineens alleen maar Engels te praten en vooral omdat men hier zon Aussie accent heeft is het af en toe moeilijk te verstaan) en ik begin ook steeds meer in het Engels te denken ipv in het Nederlands. Zo grappig want af en toe kan ik gewoon het Nederlandse woord er niet voor vinden of ik wil Engels tegen een Nederlander praten.

Sinds vorige week is er een nieuwe stagaire op de Evenementen afdeling die onder mij zit en zij komt uit Denemarken. Echt een hele leuke meid dus daar ben ik wel blij mee aangezien we elke dag samen lunchen en chocomel voor elkaar halen haha!

Afgelopen weekend was echt top! Zaterdag zijn Melanie, James en ik naar een festival geweest. (zie video)DEFQON1 heet het en het is van oorsprong een Nederlands Hardstyle(dus alleen maar hakken en hele harde muziek!!) festival. Nee jullie vinden dat helemaal niet leuk maar het is echt gaaf om een keer mee te maken! In Nederland zijn de kaarten altijd binnen mum van tijd uitverkocht en baalt iedereen dat ze er niet bij kunnen zijn. We moesten eerst een uur reizen en daarna met de pendelbus 15 minuten om bij het festival terrein te komen . Het was super lekker weer die dag en we waren dus lekker in shorts en blote armen! Heledag/avond staan stampen met al die duizenden mensen, dat was echt so cool om gewoon in Sydney zoiets mee te maken. Grappige was nog dat er ook een R&B/Dubstep area was waar iedereen echt losging dus wij deden natuurlijk mee en de sfeer was echt top!

Na een paar uur slaap de volgende dag naar de dierentuin geweest. Ik had echt spierpijn van de dag ervoor en de dierentuin lag op een heuvel wat opzich best wel kut was haha. Taronga zoo heet de dierentuin en ik heb daar EINDELIJK voor het eerst in mijn leven echte kangoeroes gezien(zie foto)!!! Ze lagen alleen allemaal te slapen -_-‘ dat was wel jammer hahaha! Maar gelukkig stond er eentje op om vervolgens 5meter verder weer neer te ploffen. Ook waren er Koala’s! En die lagen uiteraard ook te slapen maar zagen er super lief uit(zie foto) en andere dieren zoals Olifanten, Giraffes, Zebra’s etcetera. De dierentuin is gelegen op een heuvel aan het water en het uitzicht was echt super mooi(zie foto). Dus ik was natuurlijk wel heel blij dat ik mee ben gegaan want had dit uitzicht voor geen goud willen missen! Wat ben ik toch blij dat ik hier ben. Ik wil heel graag nog naar een plek waar je kangoeroes aan kun raken en kunt voeden as well as the Koala’s maar dit plan ik voor in de zomer.

Oke nu heb ik genoeg verteld en ga ik weer aan de slag met werken. Het is nu precies 14u en die Deense stagiaire is nu onderweg om mij een Hot Chocolate te brengen (wat heb ik het toch weer getroffen) dus ik moet even snel doen alsof ik aan het werk ben. Haha nee grapje, ik ga echt aan het werk want ik heb hier nog een paar dingen liggen en het moet sowieso natuurlijk. Shit, ze was er al voordat ik klaar was hahaha betrapt!

Anyway, Cheers people!


  • 22 September 2014 - 06:45

    Tom:

    Heel fijn dat je het daar zo goed hebt!

  • 23 September 2014 - 12:28

    Lizzert:

    hahaha, ze was er al voordat je klaar was! DOMME! hahaha.

  • 26 September 2014 - 11:06

    Yolande:

    Hoi ,


    zo te horen heb je net zoveel te doen als bij ons,hahahah.
    Het is een unieke ervaring die je opdoet en die zal je de rest van je leven bijblijven.
    Geniet ervan,groetjes Yolande

  • 26 September 2014 - 13:50

    Frank:

    Leuke updates. Lees ze met plezier :-)

    Heel veel succes !!

  • 27 September 2014 - 14:23

    Anouk:

    Marleeen!
    Ik heb (eindelijk) je reisverslagen gelezen haha! Je hebt er zelfs al vier en je schrijft super leuk en uitgebreid. Had niet van je verwacht dat je het up to date zou houden(ik denk jij ook niet haha). Van jou avontuur krijg ik ook helemaal zin in Suriname. Leuk dat je daar in de horeca wil gaan werken, zakcentjes kun je vast goed gebruiken in het (dure) Australië of niet? Over horeca gesproken, ik mis je bij the saloon hoor!! haha. Mis jij de champignon-roomsaus al?

    Succes and have fun xxx




  • 24 Oktober 2014 - 04:02

    :

    Anoukkk!! Ik was helemaal vergeten te reageren op je bericht! Hahaha super lief!! Ik mis die saus sowiesooooo hahaha hier heb ik nog niet echt een lekkere saus ontdekt dus als je wat op kunt sturen; graag!! Het is inderdaad leuk in start volgende week met die baan en heb er super veel zin in! Het loon is hier echt hoog, maarja de kosten ook dus dan is het weer bijna hetzelfde als in nederland alleen een stuk duurder allemaal! Ik ben straks denk ik ook wel jaloers op jou hoor als jij in Suriname zit! Echt leuk! Doe de groetjes daar en tot snel meid, en doe een beetje rustig aan met dat feesten van je, ik zie het wel hoor:P xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Sydney

Na 38uur totaal eindelijk gearriveerd!

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2015

Update

23 Oktober 2014

Time of my life

22 September 2014

wassuuuupppppp?!

05 September 2014

3rd Blog

23 Augustus 2014

First week

Actief sinds 17 Juni 2014
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 2394

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 21 Januari 2015

Sydney

17 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: